Mare Balticum

Mare Balticum on 1979. aastal Saksamaal Papenburgis Meyer Werfti tehases Ahvenamaa laevakompaniile Viking Line ehitatud parvlaev. Laev valmis 31. märtsil 1979 ja kandis esmalt nime Diana II av Slite. Nimi Diana viitas sellele, et ta oli mõeldud asendama Rederi AB Slite eelmist, samuti Diana-nimelist laeva, mis valmis 1972 ja sõitis kuni 1979. aastani Kapellskäri–Naantali liinil. Slite oli viide laevakompaniile. Kuid juba sama aasta septembris lühendati registris laeva nimi Diana II-ks – juba algusest peale oli laeva reklaamitud just lühema nime all.

Laev hakkas sõitma liinil Stokholm–Turu konkureeriva ettevõtte Rederi AB Sally laeva Viking 4 asemel. Uue laeva tulek pani Rederi AB Sally kiiresti tegutsema. Rekordilise 8,5 kuuga valmis laev Viking Sally (hilisema nimega Estonia), mis oli ehitatud osalt samade jooniste järgi, kuid milles oli tehtud ka muudatusi, nii et tulemus oli peaaegu täiesti erinev. Viking Sally hakkas ise Stokholmi–Turu liinil sõitma ja tõrjus Meloodia tagasi Kapellskäri–Naantali liinile, kus see sõitis kuni 1989, välja arvatud lühike periood 1982. aasta suvel, kui ta ajutiselt Stokholmi–Turu liinile toodi.

Nendel aastatel elas laev üle ühe raske õnnetuse. 5. veebruaril 1989 puudutas ta Kapellskäri lähedal põhja ja hakkas lekkima. Sel ajal töötas laeva pumpamissüsteem kõigest poole võimsusega ega saanud lekkega hakkama. Laev võttis sisse suure koguse vett ja uppus osaliselt madalas sadamas. Laev tõsteti kiiresti üles ja saadeti dokki.

1989. aastal pankrotistus Soome laevaehitusettevõte Wärtsilä. AB Slite oli sellega lähedalt seotud ja kandis suurt majanduslikku kahju. Ta pidi Diana II ära müüma. Laeva ostis PK Finans, aga AB Slite rentis selle kohe tagasi ja laev jäi endise nime all sõitma endist liini. 1992. aastal halvenes AB Slite majandusolukord veelgi ja ta pidi laevast täielikult loobuma. PK Finans saatis selle liinile Trelleborg–Rostock, kus alustas tööd 30. detsembril. 1994. aastal ostsid Eesti Merelaevandus ning Nordström & Thulin Diana II Estonia kõrvale teiseks laevaks liinile Tallinn–Stockholm. Septembris toimunud turismimessil kuulutati välja laeva nimekonkursil võitnud nimi Vironia. Estonia huku päeval oli laeva pardal Rostockisse Diana II vastu võtma sõitnud Eesti laevapere.

Enne uuele liinile asumist kavandatud remont Naantalis kujunes Estonia huku tõttu palju ulatuslikumaks, sest Estonia hukkus visiiri rikke tõttu, aga enne seda oli ka Diana II-l samal viisil visiir merel avanenud. Diana II vöörivisiir keevitati kinni ja ehitati põrkevahesein. Samuti muudeti laeva nime, vältimaks seoseid uppunud laevaga, nii et nimi Vironia oli kasutusel ainult remondi ajal. Laev väljus liinile alles 11. detsembril 1994 nimega Mare Balticum ja sõitis liinil Tallinn–Stockholm kuni 1996. aasta suveni. Nordström & Thulin omandas laeva Anna Karenina, mis 1996. aasta augustis hakkas Regina Baltica nime all sõitma liinil Stokholm–Tallinn Mare Balticumi asemel .

Seejärel rentis Tallink laeva ja see sõitis nimega Meloodia liinil Tallinn–Helsingi. Esimese reisi sel liinil tegi ta 20. septembril 1996 ja viimase 31. detsembril 2006. 2002 ostis Tallink Meloodia endale ja müüs selle 2007. aasta novembris Singapuri ettevõttele Equinox Offshore Accommodation, mida kontrollib Norra kapital. Vastavalt lepingule jõudis laev Singapuri 2007. aasta detsembris. Pärast ümberehitust majutuslaevaks kannab see nime "ARV 1".

Tehnilised andmed:

Ehitatud: 1979
Pikkus: 138,9 m
Laius: 24,22 m
Süvis: 5,6 m
Kogumahutavus: 17 955
Reisijakohti: 1600
Kajutikohti: 826
Autokohti: 480
Rajameetreid: 1190
Võimsus: 17 650 kW
Kiirus: 21 sõlme